Kissimee, Toekomst in Epcot. Reisblog Florida 06 (1 en 2 juli 2018)

Na een klein ontbijtje op de kamer met fruit en koffie rijden we vanuit Fort Lauderdale door naar Kissimee. Ook hier komen we weer iets te vroeg aan en ook hier doet men niet moeilijk. Dat huricane Irma ook hier minimale schade heeft aangericht zien we aan de neon die niet meer werkt op de voorgevel van The Red Lion, ons vijftiger jaren hotel waar we de aankomende week zullen gaan doorbrengen. Aan de buitenkant ziet het hotel er smoezelig uit. Het lijkt alsof er in geen jaren ramen zijn gezeemd maar binnen is de kamer ruim en schoon en weer voorzien van koffieautomaat en koelkast. De vochtigheid op de kamer is enorm. Niets wordt er droog. Ook hier zijn er weer diersoorten te vinden die wij niet kennen. Tenminste niet zo groot. Er lopen enorme sprinkhanen en heel veel eekhoornstjes.

De verzorging is top, maar de bedden zijn helaas van wat mindere kwaliteit. Jammer, want we zullen hier de meeste nachten gaan doorbrengen. De afstanden tot de Disneyparken blijken nog  kleiner te zijn dan we aanvankelijk dachten toen we boekten. Ons hotel ligt op hoogstens 10 minuten met de auto van alle parken en Disney Springs. Iets wat The Red Lion ondanks de vette ramen, de bedden en de vreselijke vochtigheid bovenaan zet in de lijst aantrekkelijke hotels. Ook het uitgebreide ontbijt voor minder dan 10 dollar en de betaalbaarheid van dit hotel zo dicht in de buurt van Disney, is een grote plus.

Die avond eten we voor weinig geld enorm lekker bij the little Greek in Celebration, een door Disney aangelegd plaatsje vlakbij ons hotel. Na het eten duiken we Old Town in. Old Town is een in jaren vijftig stijl opgezet entertainment straatje vol winkeltjes, restaurantjes, barretjes en een kermis. Wanneer het donker wordt en de lampjes aan gaan is het er iedere avond gezellig druk met optredens en autoshows. Omdat we de volgende ochtend vroeg naar Epcot gaan kopen we op de terugweg bij de Wallmart een  klein ontbijtje. Wallmart is een belevenis op zich. Een enorme grote winkel waar je werkelijk alles , maar dan ook alles kan kopen. Van supermarkt, tot auto onderdelen, kleding en een enorme Disney afdeling met Disney trademark artikelen voor belachelijk weinig geld.

De volgende ochtend staan we vroeg op om naar Epcot te gaan. We zijn te vroeg als we aankomen. Voordeel is wel dat we de auto vooraan op de parkeerplaats kwijt kunnen en lopend naar het park kunnen. Een van de kaartjes die we van te voren hadden aangeschaft, weigerde dienst. Een vriendelijke dame had binnen drie minuten de pas geactiveerd en nog beter ook alle fastpasses en dinerreservations er weer opgezet. Echt heel erg druk is het niet maar de temperatuur van 40 graden omgerekend is ook zo hoog dat veel mensen vandaag maar het water zijn gaan opzoeken denk ik. Toch staan er op veel plaatsen grote waaiers en is er in de overdekte wachtrijen ook veel airco. Overal staan waterpunten om je fles bij te vullen.

Epcot, gericht op space, toekomst, land en water is een leuk park dat we in Europa niet kennen. In de grote bol zien we onze toekomst en in mission space worden we naar de maan geschoten in een simulatie spaceshuttle. Als fervente Disneyland Parijs gangers dachten we dat we in een soort van Star Tours gingen. Verre van, blijkt als we even later met klapperende kaken en een strakgetrokken facelift wee naar buiten stappen. Heel eerlijk was ik blij dat ik nog niet had gegegeten. ‘Souring’ is een van de mooiste attracties in Epcot, misschien wel dé mooiste. Zwevend door de wolken, een duik in de Niagara Falls, de Eifeltoren in Parijs en een bezoek aan de olifanten in Afrika waar je het verse gras kan ruiken, het lijkt wel een droom.

Finding Nemo is in deze hitte letterlijk de coolste attractie.  Alleen daarom al zijn we er drie keer in geweest. In het landengedeelte maken we een reis door de wereld. We doen in een paar uur tijd China, Italie, Mexico, Canada, Duitsland, Engeland, Frankrijk en  Noorwegen aan en ook binnen de landen zijn de leukste attracties te vinden. Dolblij ben ik dat we een fastpass voor ‘Frozen’ hebben. Met een brok in de keel en de tranen hoog, verlaat ik het bootje als het voorbij is. Ook uit deze droom wil ik niet ontwaken.

In de avond eten we bij de Garden Grill. Een ronddraaiend caracter dining restaurant waar je het traditionele tahnsgiving diner krijgt voorgeschoteld. Pluto, knabbel en babbel en Mickey komen vaak langs om te knuffelen  en natuurlijk gaan we veelvuldig op de foto. Rond 21.00 uur, tegen het einde van de avond wachten we moe, maar voldaan op het vuurwerk aan het water. Het prachtige vuurwerk en de verlichte bol maakt de dag compleet. Met een klein traantje in mijn ooghoek wandelen we even later naar de auto.

Een uur later vallen we in een diepe slaap, benieuwd wat de dag van morgen ons brengt in Animal Kingdom.